Saturday, April 12, 2008

寓言管理

釣勝於魚炎炎烈日下,有一老翁悠閒的坐在岸邊,兩眼一動也不動地盯著河面的浮標,從日出到日落,兩手雖然空空,老翁卻怡然自得,樂在其中。


旁人很納悶的問道:“老先生,怎么一整天也沒見您把魚釣上來?”


老翁笑著說:“我即魚,魚即我,我在釣魚,魚也在釣我,就像下棋,我和魚的耐力旗鼓相當,這才過癮。”


一頑童向水中扔一塊石頭,一陣波紋飄蕩過來,老翁微笑地說:“起風了。”便收拾釣具哼著小曲兒回家了!


故事寓意:企業管理就像一盤棋,如果能將最后結果的得失心放置一旁,相信過程中的用心及投入,就會是企業發展最美的記憶。

1 comment:

dream...house said...

hi, its myself, yes. i like the explanation at the end of the story. Yeap, we can proud of our success, but if u keep holding a 1984 wine, for a long long time, without even taste it for a sip.. the smell will definitely deteriote later. So, why no drink it, piss off later ! At least you can taste the aroma of it, rather than wasted it..... Haha!

49 (fortnight) DJ Song

Adverlets