Thursday, August 13, 2009

"出來"社會工作 (十五) _Know what you want in life?

有一段時間沒寫我事業的點滴心情了.

Hmm... 感覺到有少許無助呀,這是我心裡的話. 因接近三年的春秋了,仍然沒甚麼進展的.

剛翻開八月份Personal Money閱讀,讀了最後第二頁的"a word from the wise"題目的一篇本月的論文 "Know what you want in life" 由一位理財兼商業顧問所發表的稿, 其中內容有說道這麼一段 :

"I have asked many people , be they businessmen or wage earners, why they work so hard. More often than not, the answer was "to make more money". But there are always sacrifices that need to be made for every extra dollar that one earns. More importantly, do they know what they want in life? Does earning more money help them achieve what they want in life?"



然後最後的幾句就寫著 "Money, career, family, friendship and others. What takes precedence?" 呵! 最最後還題了個問題 : "Do you have an answer?"

我讀後覺得很諷刺, 涕笑不可, 卻不得不認同這句話的準確性.

難到不是這樣嗎? 相信很多人被問到底懂得人生要的是何物是, 不也就會回答 "我要更好的生活,我要身邊的人也快快樂樂", 當然這裡指的是有"足夠"的錢的快樂....所以不管你怎樣回答都會離不開說要work hard, 或work harder !!!

所以, 上面的 "Does earning more money help them achieve what they want in life?" 我特別highlight, 讓你也讓自己重新思考一搬.

祝我們, 能達成人生真正的愉快和自各的目標.





(Sorry guys, I felt too lazy to translate this entry with an English version).


p/s有否想過 60's & 70's 的人比現代人快樂極了,雖沒現在那麼好環境,那麼有錢.....不相信問你daddy mummy 證明一下看看..我也是猜猜的啦 :(

No comments:

49 (fortnight) DJ Song

Adverlets